mandag 23. mars 2015

Babykort med blomster

Ny uke- ny vri: INGEN Tag i dag!!

I stedet vil jeg vise et brettekort til babyjente. Jeg har virkelig fått sansen for denne type kort som har en ekstra fold med lomme.
De siste kortene jeg har laget har vært i denne utformingen, og det passer fint til både konfirmanter, bursdager, dåp osv. hvor det er vanlig å gi gavekort eller penger.


På fremsiden av kortet har jeg prøvd meg på blomsterpynt. Det er ikke min sterkeste side, men øvelse må til for å bli bedre...  ;)
Motivet er en freebie fra Digistamp- veldig lekkert bilde synes jeg :)





Inni kortet:

I midten av kortet har jeg preget to smale felt, slik at kortet har fått en smal rygg. Dette gjør det mulig å pynte litt inni kortet samtidig som det fortsatt kan lukkes.

.
I bretten har jeg festet borelås for å låse fast folden. Her ligger også pengelommen- som er papirpose. Den er derfor god og romslig til en liten gave eller penger/ gavekort. 

Jeg har også brukt papirpose under arkene for å ha plass til en tag i siden.
Høyre side har også plass til å skrive en personlig hilsen.



Tagen har fått et skikkelig søtt silkebånd og en fin sangtekst.


Jeg synes dette arket var så fint i seg selv at det ikke behøvdes ekstra pynt. Jeg har derfor valgt å bruke noen få perler og litt glitter på blomstermotivet for å gi litt litt ekstra dybde.

Tutorial på brettekortet kan du finne her.



Jeg deltar på følgende utfordring:

More than one fold- Tuesday Throwdown
http://tuesdaythrowdown.blogspot.no/

Anything goes. With a twist... Make it square- Fan-Tastic Tuesday
http://fattastictuesday.blogspot.no/

Anything goes- Sisters of craft
http://thesistersofcraft.blogspot.co.uk/

Tusen takk for at du titter innom bloggen min.
Jeg ønsker deg en fin og kreativ uke! Klem :)

Thank you for visiting my blog.
I wish you all a joyful and creative week :)

3 kommentarer:

  1. Nydelig pyntet kort. Mangen fine detaljer.Digger den bretteteknikken.

    SvarSlett
  2. What a beautiful project! Gorgeous embellishments- love the open page too! Thanks for joining the Tuesday Throwdown challenge!

    SvarSlett
  3. Absolutely stunning!! What a gorgeous project, love everything about it! Thank you for joining us at Creative Craft Cottage and hope to see you again soon! :)

    SvarSlett